El recorregut

La sortida serà des de davant del casal municipal de Paüls i encetarem el recorregut de la cursa TRAIL pels carrers del poble amb una ascensió, fins al cementiri, de 600 m i 60+.

Avançant, pel camí del Morellà i després pel camí de Montsagre, arribarem a 2,2 km del poble i començarà la primera pujada, seguint el sender GR 171 i havent passat pel Tormassal i la Cova del Bosc Negre, fins veure la Font de Montsagre de Paüls (840 m).

Des d’aquí, encara seguirem amunt i, fent una curta grimpada, passarem pel mític pas de la Finella, un pas estret entre la roca que ens portarà a l’altra vessant de la muntanya per assolir la Mola Grossa (1044 m). Avançant per la carena, a l’altura de la Mola de Garí (1022 m), iniciarem una pronunciada baixada amb fort pendent i, salvant de nou un curt repetjó, contemplarem la Bassa de la Refoia (915 m), lloc on estarà situat el primer avituallament.

A continuació, emprendrem, de nou, una pujada, passar prop del Teix i el Tossal d’Engrilló (1072 m) i podrem córrer, passant per la Font de Montsagre d’Horta (939 m) i el coll dels Atans (1019 m), per trobar el Coll de la Gilaberta (939 m).

Ara, podrem soltar un poc les cames tot dirigint-nos cap a les Crevetes de Lloà (823 m). Deixant enrere la muntada cap al Forn de la Fava (945 m), arribarem al Marge del Vacarissal, lloc on estarà situat el segon avituallament.

Després d’un descens ràpid i empinat, emprendrem l’ascensió al mític cim, per excel·lència, de la cursa: la Punta de l’Aigua (1092 m).

Des d’aquí, baixarem cap a Sant Roc (425 m) on trobarem el tercer avituallament, havent fet una petita grimpada, a les Clapisses, i passat pel Pla d’en Pellisser.

Ja tindrem una tercera part de la cursa feta, així que prosseguirem en el nostre objectiu i emprendrem una altra pujada, passant pel Pla de l’Hedra (900 m), per arribar al Coll del Pinar Ample (992 m). Ara, davallarem cap a les Eres (737 m), lloc on trobarem el quart avituallament, tot havent passat per Covetes Roges i les Pinarisses.

De nou, tocarà emprendre una nova ascensió, ara cap a l’Espina (1180 m). Per fer-hi cap, haurem passat pel Racó de la Monja, el Coll Blanc, el camí de les Marrades i, prop de la font de la Muntanyola, continuarem per un camí fins a la Caseta dels Civils, on agafarem el sender que munta a la Punta de l’Enrajolada, però, abans d’arribar-hi ens dirigirem a l’Espina i, en un moment, toparem amb el cinquè avituallament.

A partir d’aquí, comença un descens llarg i tècnic cap a Alfara (330m), seguint el camí del Bosc de l’Espina per trobar el sisè avituallament, situat al mig del poble d’Alfara i havent fet dos terceres parts de la cursa.

Però això encara no s’ha acabat. Així que, després de recuperar forces, entrarem pel carrer de Paüls i farem cap al cementiri i les granges i agafarem el GR 171 i, pujant, pujant, passarem pel Corral de Marí, pel coll d’Alfara i, passant pels Esglaons, farem cap al setè avituallament: el Racó de la Vall (660 m).

Des d’aquí, encararem la penúltima ascensió intensa de la cursa. Passant pel Pujador de la Tossa, ens endinsarem a l’Ombria de la Tossa (1050 m) i seguirem en busca del GR 7, el Collet de la Canal de Mantega (1073 m) i el Coll del Camp (941 m). De nou, iniciarem un descens, passant pel Mas del Castillo, cap al vuitè avituallament situat a la Font del Teix (560 m).

A la part final de la cursa, continuarem pel Coll del Ploron (610 m), el coll de l’Ametleral (483 m) i la Font de la Creveta (304 m). Ara sí, afrontarem una última pujada en direcció a les Antenes i el Coll del Guix (454 m) i, l’últim repetjó, ens portarà de nou al cementiri de Paüls, des d’on baixarem a meta pels mateixos carrers que hem muntat pel matí tot gaudint del cúmul d’emocions que ens han fet viure els 54 km i 4000+ de la cursa TRAIL.

Salut, cames i, en algun moment, aixequeu el cap perquè el paisatge s’ho mereix!